Як побудувати сильний бренд: стратегія та поради

як створити сильний бренд

Що таке бренд? Це не просто назва, логотип або фінансування реклами. До речі, цим грішить багато компаній, вважаючи, що агресивне просування – найкраща стратегія. Насправді це широке поняття, в яке входить такі важливі складові як: цінності компанії, клієнтоорієнтованість, впізнаваність серед споживачів тощо. Це необхідно чітко розуміти, якщо ви вирішили створити дійсно сильний бренд.

Причини, за якими потрібен бренд:

  • можливість виділитися серед конкурентів – конкуренція на ринку настільки велика, що великі гравці можуть просто вас поглинути. Тому важливо знайти індивідуальність, щоб запам’ятатися споживачам;
  • стабільні продажі – якщо вам вдасться створити нерозривну асоціацію у свідомості аудиторії «коли потрібно купити товар певної категорії, варто звертатися саме до вас», ви зможете забезпечити не просто стабільні, а стабільно високі продажі навіть у кризові часи;
  • наймання компетентних співробітників – добре продуманий імідж компанії приваблює не лише покупців, але й співробітників. Якщо у вас працює велика команда фахівців, то це лише на користь. Бажання працювати саме у вас може бути викликане кількома причинами. По-перше, стабільний прибуток вказує на те, що ви здатні забезпечити гідну та своєчасну оплату праці, а також різні бонуси та преміальні. По-друге, до вас тягнутимуться люди, що розділяють ваші ідеї. Вони будуть керуватися не винагородою, а бажанням стати частиною певної ідеології.

Загалом реалії сучасного ринку наступні: якщо ви не прагнете створювати бренд – вас або змусять, або знищать. Звичайно, схема отримання невеликого прибутку без просування компанії теж можлива, але якщо подивитися на великих гравців, то вони працюють зовсім за іншим принципом.

З чого почати бренд?

З чого почати бренд

Створення бренду – це важкий і повільний процес, який вимагає підготовки. Потрібно побудувати грамотну стратегію, а потім дотримуватися наміченого плану. Але, якщо схематично окреслити бренд та його складові, тоді слід звернути увагу на наступні пункти:

  • місія та цінності – їх потрібно сформулювати, а потім прописати, щоб донести до кожного співробітника фірми;
    аналіз конкурентів – дозволяє визначити та виділити унікальність власного продукту. Саме особливості товару/послуги дозволяють споживачам зрозуміти, чому слід звертатися саме до вас.
  • фірмовий стиль – назви, логотип, девіз, слоган, інші елементи (від дизайну офісних приміщень до канцтоварів і рекламних матеріалів) – усі ці деталі мають значення, тому що вони ляжуть в основу впізнаваності торгової марки;
  • комунікаційна стратегія – важливо спілкуватися зі споживачами, а також обрати тон, з яким воно буде вестися: сухий діловий, з гумором, безпосередній, який нагадуватиме дружню бесіду тощо. Також не слід забувати про діджиталізацію, адже зараз неможливо обійтися без присутності в мережі. Позиціонувати себе як бренд в інтернеті – це не менш важка праця. Необхідно всіляко просувати торгову марку з усіма її атрибутами, підтримувати комунікацію та активно вести соціальні мережі.

Важливо, щоб усі ці кроки робились послідовно, продовжували одне одного для розвитку наміченого шляху. Така робота потребує терпіння та далекоглядності. Задача ускладнюється ще й тим, що сучасний ринок переповнений пропозиціями, тому складно знайти свою нішу, а це необхідно. Так ви зможете знайти вірних клієнтів, які проявлятимуть виняткову лояльність лише до вас.

Все це підводить до наступного важливого питання: що таке брендінг? Недостатньо лише створити певний бренд, важливо прив’язати до нього якусь асоціацію, емоцію або уявлення, яке виникатиме у споживачів при згадці вашого імені. Саме цим займається брендінг. Існує кілька постулатів, дотримуючись котрих ви зможете побудувати сильну компанію.

Алгоритм вибудовування успішного бренду:

бренд та складові його формування

  • простота – краще добре робити щось одне, ніж братись за все підряд та провалитись. Компанія Nike вважається чудовим прикладом. Вона проявляє лаконічність в усьому: простий логотип, зрозумілий дизайн, одна сфера діяльності – спортивний напрямок;
  • вихід за рамки – будь-яку проблему можна розглядати з різних точок зору. Колись комп’ютери були настільки габаритними, що займали всю кімнату й ніхто не міг уявити щось інше. Але зараз ми не уявляємо свого життя без портативних пристроїв;
  • символізм – історія компанії та пов’язані з нею асоціації – те, що викликає емоції. Це дуже важливо для продажів, тому що покупки часто здійснюються саме під впливом емоцій;
  • глобалізація – бачення майбутнього компанії має велике значення. Звичайно, основний план розвитку має створюватися заздалегідь. Але з часом ви краще відчуватимете споживачів та розумітимете їх ставлення до вас. Це дозволить скорегувати дії та вибудувати грамотну стратегію просування.

Розвиваючи бренд слід розуміти, що мова про постійну роботу. Для її виконання потребується певна підготовка, навички та регулярний контроль результатів. Звертайтеся за допомогою до професіоналів, щоб досягти комерційного успіху. Наприклад, наша веб-студія готова розповісти про рівні брендингу, корпоративний і персональний стиль, відмінності між ними та варіант, який найкраще відповідатиме вашій меті. З підтримкою WebTune ви зможете розробити ефективну стратегію розвитку та голосно заявити про свою позицію.