Типографіка сайту як правильно оформити текст контенту

типографіка сайту

Типографіка сайту – це вміння працювати з текстом: від набору до верстки. Тому знання цих основ стане в нагоді всім, хто якимось чином взаємодіє з контентом. Чому це важливо? Порушення правил форматування ускладнює сприйняття інформації, що негативно позначається на ефективності роботи ресурсу. Є й інші причини:

  • відмова користувача відвідувати сайт – якщо неправильно оформлювати сторінки, то це може відштовхнути потенційних клієнтів від ресурсу, на якому може публікуватися цікава та корисна інформація;
  • невиконання цільових дій – це можливо в тому випадку, коли відвідувач не зрозумів, що потрібно робити. Проблема може полягати, наприклад, у неправильно підібраному шрифті;
  • втрата інформативності матеріалу – зухвале ставлення до верстки може привести до того, що навіть чудово написаний текст залишиться непоміченим.

Існують певні стандарти, які спрощують процес оформлення текстового наповнення. Дотримуючись цих рекомендацій, ваш сайт буде залучати потенційних клієнтів та збільшувати трафік.

Робота зі шрифтами.

який шрифт обрати

Шрифти та їх роль важко переоцінити, адже це інтернет-почерк вашого ресурсу. Тут важливо запам’ятати одне – він не повинен заважати сприймати інформацію. Художня складова відступає на другорядний план, а на чолі стає користувач. Ще одне важливе правило – в одному макеті дозволяється використовувати не більше двох-трьох шрифтів. Крім того, слід запам’ятати спеціальну термінологію:

  • кегль – висота букв;
  • кернінг – інтервали між буквами;
  • інтерліньяж – відстань між рядками.

Цими термінами активно жонглюють верстальники, але їх все одно потрібно знати.

Використовувати зарубки чи ні?

Ця суперечка ведеться вже давно. Раніше правила оформлення тексту на сайті передбачали відсутність зарубок. Це було пов’язано з тим, що монітори старого зразка погано зображали такі дрібні деталі. Але тепер такої проблеми немає, тому обмеження зняли. Але зарубки все одно звикли застосовувати лише в заголовках, а не в основному тексті, щоб зайвий раз не дратувати користувача.

Як оформлювати заголовки?

анатомія типографіки сайту

Заголовки створюються за принципом піраміди. H1 – найголовніший, тому його виділяють та роблять найбільшим. H2 – підзаголовок другого рівня, він має бути меншого розміру і так далі за списком. Основний контент повинен бути меншого розміру в порівнянні з заголовком останнього рівня.

Використовувати капслок забороняється, тому що у цьому випадку користувач сприймає написане замість зображення та не заглиблюється в суть. Зате допускається застосування різних кольорів.

Вирівнюємо тексти: по центру чи по краю?

Найбільш поширений варіант – вирівнювання по лівому краю. Це оптимальний формат для сприймання. Вирівнювання по центру та по правому краю теж допускається, але з особливою обережністю. А по ширині – табу, тому що в цьому випадку читачу важко зосередитися, щоб засвоїти матеріал. Стосовно заголовків і підзаголовків, їх дозволяється розташовувати в центрі сторінки, а марковані списки структурувати зліва, як і основний інформаційний масив.

Обираємо лапки.

Лапки – хвора тема багатьох редакторів і дизайнерів. Можливо, ви цього не знали, але існує безліч варіацій: «ялинки», “лапки”, „німецькі лапки“, ‘одинарні лапки’, “подвійні лапки”. Так склалося, що у нас заведено використовувати «ялинки», їх також називають французькими лапками. В деяких випадках допускається застосування подвійних лапок, коли використовується цитата всередині цитати. У цій ситуації «ялинки» комбінуються з “лапками”.

Розберіться з тире і дефісом.

Ще один проблемний пункт. Дехто користується лише одним із цих символів, хоча між ними є різниця. Запам’ятайте наступне: тире – це довга риса, яка використовується в межах речення, дефіс – коротка риска, вона використовується лише в межах слова.

Який вибрати колір?

який колір обрати

Класичний варіант – чорне на білому та навпаки. Але зараз існують інші варіації, які не впливають на читабельність сторінок. Наприклад, гідним кандидатом вважається темно-сірий відтінок замість чорного. Білі шрифти дозволено використовувати на темних відтінках червоного, синього, а також зеленого. А з кислотною палітрою виникає забагато складнощів, тому з нею краще не експериментувати.

Використання загального стилю для однакових елементів.

Об’єднання схожих елементів – одне з базових правил. Це дозволяє зібрати кожен окремий компонент в єдине ціле, що позитивно позначається на візуальному сприйнятті.

Комунікація з користувачем має величезне значення і, щоб її налагодити, потрібно користуватися всіма доступними інструментами, типографіка сайту – один з них. Крім того, правильно оформлена сторінка нарівні з SEO суттєво спрощує процес просування. Користуйтеся перерахованими рекомендаціями для розробки успішного проекту, який стане ефективним інструментом для продажу.