Налаштування Google Analytics: поради новачкам

налаштування Google Analytics

Ефективність будь-якого сайту визначається за певними характеристиками, наприклад, конверсія, кількість унікальних користувачів тощо. Отримані дані дозволяють проводити ретельний аналіз, знаходити слабкі місця ресурсу, тестувати щось нове та робити висновки. Всі ці функції виконують різні інструменти, серед яких найбільшу популярність отримали продукти Google.

Google Analytics – це метричний сервіс, що надає відомості про всі дії користувача. Він показує, з якого ресурсу відвідувач потрапив на сайт, яку кількість часу на ньому пробув, які дії виконував тощо. Серед переваг інструменту слід зазначити наступне:

  • кросплатформеність – збирає дані з різних сайтів і додатків та формує єдиний звіт;
  • міжплатформова ідентифікація відвідувачів – більшість сервісів сприймають користувача як нового, якщо він заходить на сайт з іншого пристрою або браузера. Це псує статистику. Google аналітика користується трьома рівнями ідентифікації, тому надає максимально точні цифри;
  • розгорнута статистика – надає клієнтам широкий спектр даних;
  • конфіденційність – для відстежування поведінки користувачів більшість сервісів використовує файли cookie. Гугл намагається від цього відмовитися й надає перевагу IP-анонімізації.

Щоб скористатися перевагами метричної системи, спочатку її потрібно під’єднати до ресурсу. Особливості налаштування викладені у довідці Гугл, де докладно розписаний кожен крок. Але інформації настільки багато, що новачкам легко заплутатися. Ми склали спрощену схему дій, яка допоможе отримати загальне уявлення про цей інструмент.

Початок роботи з аналітикою – реєстрація в сервісі.

реєстрація в сервісі

Щоб зареєструватися в системі, потрібно мати Google-аккаунт. Далі необхідно виконати ряд простих дій:

  • вибрати джерела відстеження: сайт або додаток;
  • придумати назву акаунта → вказати назву сайту → ввести url → вибрати галузь проекту;
  • вказати країну та часовий пояс – ці дані необхідно для звіту;
  • після заповнення всіх даних та підтвердження угоди користувача ви побачите сторінку з кодом відстеження. Вона вам знадобиться, щоб інтегрувати метрику на сайт.

Є кілька способів, які допомагають провести інтеграцію з ресурсом:

  • скрипт Global Site Tag – дуже простий спосіб, де потрібно лише скопіювати скрипт та розмістити його на всіх сторінках перед тегом </head>;
  • диспетчер тегів – передбачає індивідуальне налаштування. Спочатку потрібно ввійти до диспетчера та заповнити запропоновану форму, після чого з’явиться вікно зі скриптами, які потрібно розмістити на всіх сторінках. В налаштуваннях системи аналітики обираємо пункт «увімкнути функції для контекстно-медійної мережі» та позначаємо, в яких ситуаціях має спрацьовувати цей інструмент;
  • за допомогою плагіну – найпростіший спосіб, який не передбачає зайвих дій. Необхідно лише обрати плагін, який вам до вподоби та встановити його.

Налаштування Google Analytics:

налаштування Google Analytics

  • налаштування представлення – функція, що дозволяє ознайомитися з основними показниками ресурсу. Тут також можна провести налаштування для того, щоб відфільтрувати непотрібну інформацію, наприклад:
    • робоче – виключає небажаний трафік;
    • user ID – надає дані лише тих користувачів, що пройшли реєстрацію на сайті;
    • тестове – дозволяє тестувати різні нововведення перш ніж впроваджувати їх у повноцінному робочому режимі;
  • додаємо цілі – те, що відстежує поведінкові фактори. Тут також існує певна систематизація: цільова сторінка, тривалість, кількість сторінок за одне відвідування, подія. Тобто, аналітика надає дані про проміжок часу та дії, які були виконані користувачем;
  • виключаємо небажані джерела трафіку – необхідно для того, щоб виключити зі статистики співробітників компанії, які працюють над сайтом та відвідують для цього сторінки. Щоб провести налаштування, необхідно ввімкнути фільтр та додати список статичних IP-адрес;
  • налаштування оповіщень – перейдіть до відповідного пункту меню та розставте прапорці на власний розсуд. Система може повідомляти про будь-які зміни: збільшення показників відмови, збільшення тривалості завантаження сторінок, падіння прибутку по платному трафіку тощо, надсилаючи листи електронною поштою.

Метричні системи – корисний інструмент, що дозволяє вивчати поведінку цільової аудиторії для оптимізації ресурсу відповідно до її потреб. Але налаштування має бути проведене правильно, щоб отримувати правдиву статистику. Це можна зробити самостійно, попередньо прочитавши велику кількість літератури, або довіритися фахівцям.

Звертайтесь до веб-студії WebTune – ми допоможемо створити обліковий запис, під’єднати та налаштувати систему, а також проведемо аналіз ресурсу та надамо рекомендації щодо вдосконалення SEO та оптимізації інших робочих процесів.