Що таке SMM стратегія? 7 кроків для побудови успішної SMM стратегії.

Что такое SMM стратегия? 7 шагов для построения успешной SMM стратегии.

Соціальні мережі – це потужний маркетинговий канал, який, як і будь-який інший інструмент, потребує просування та контролю. Осмислена SMM стратегія являє собою чітку інструкцію. Вона визначає вектор розвитку, а також упорядковує дії для поступового досягнення поставленої мети.

Розробка SMM стратегії потребує значних зусиль, оскільки вона охоплює великий проміжок часу та потребує аналізу багатьох аспектів. Ідеально, коли план містить відповіді на наступні питання:

  • для кого ми продаємо?
  • що ми продаємо?
  • як підвищити ефективність продажів?
  • де та коли просувати товар?
  • на яких властивостях продукту наголошувати?

Інтуїтивний підхід вважається неприйнятним, тому що це приведе до безлічі проблем. Під час розробки плану, ви зможете визначити оптимальні методи просування, які відповідатимуть бюджету. Ви не втратите час, тестуючи неефективні концепції. Крім того, це дозволить уникнути конфліктів у колективі – всі виконуватимуть пункти, що розписані в схемі та не відриватимуться від робочого процесу.

Щоб розробити ефективний маркетинг, необхідно дотримуватись наступних пунктів.

Крок 1. Визначаємо цілі:

формання задач для досягнення мети SMM просування

  • для продажів – підходить магазинам з великим асортиментом. Важливо не приховувати від споживачів, що ваша головна мета – продати товар;
  • для збільшення трафіку – формування цікавого контенту певної тематики для залучення великої кількості людей;
  • для поліпшення репутації/впізнаваності/лояльності – допомагає бренду стати масовим. Для цього важливо створювати та підтримувати гарну репутацію, щоб зав’язати довірливі стосунки з клієнтами;
  • для спілкування з аудиторією – комунікація з теперішніми або потенційними фоловерами. Допомагає зібрати думки, відгуки, пропозиції для поліпшення роботи сервісу.

Крок 2. Визначаємо задачі:

  • конкретні – чітко формулюйте мету, щоб можна було визначити результат за конкретними показниками;
  • досяжні – переконайтесь, що у вас є необхідні ресурси для досягнення мети;
  • вагомі – в першу чергу звертайте увагу на ті пункти, які зроблять внесок в загальний розвиток вашої компанії;
  • термінові – окресліть конкретний термін, який необхідний для досягнення потрібного результату.

Добре, коли цілі збігаються з задачами. Розписавши ці два пункти, у вас уже виникне уявлення про те, який вигляд матиме схема для просування сайту і сторінок в соціальних мережах.

Крок 3. Цільова аудиторія:

цільова аудиторія

  • географія: місце знаходження потенційних клієнтів;
  • соціально-демографічні критерії: вік, стать, сімейний та соціальний статус, освіта, рівень прибутку;
  • інтереси/захоплення: те, що береться за основу для залучення підписників.

Перераховані пункти допомагають скласти портрет клієнта. Це дозволить запустити таргетовану рекламу для привернення уваги зацікавлених споживачів.

Крок 4. Аналіз конкурентів.

На цьому етапі важливо визначити компанії, які тягнуть трафік. Необхідно виявити свої сильні та слабкі сторони, щоб зрозуміти, які показники потрібно поліпшити. Також важливо знайти унікальність власного продукту – те, що лише ви здатні запропонувати споживачам.

Крок 5. Взаємодія з платформами.

Одноманітний SMM маркетинг на всіх соціальних платформах – невдала тактика, позбавлена гнучкості. Профілі в соціальних мережах, наприклад, Facebook, Instagram, Telegram створюються для різної мети, а їх розробники звертають увагу на різні аспекти. Розглянемо детально:

  • Instagram – звертається увага на візуальну складову. Погана якість зображень, непродумана естетика та кольорова гама – те, що тут не пробачають. Тексти можуть бути лаконічними – головне, щоб вони передавали головну думку;
  • Facebook – робиться акцент на інформаційній складовій, але якістю зображень теж не потрібно нехтувати. Допускаються розгорнуті публікації, але без «води» та зайвої патетики;
  • Telegram – цікавить оригінальний контент. Формати можуть бути різноманітними: від інформативних текстів до прямого спілкування з аудиторією.

Крок 6. Контент-план.

Важливо сформувати довгостроковий план. Публікації необхідно розділити за тематикою та смисловим навантаженням, які ви зможете чергувати за побажанням. За типом розрізняють наступні види контенту:

  • інформативний – знайомство користувачів із товарами та послугами, публікація важливих новин, відповіді на можливі питання;
  • продаючий – розглядаються головні переваги бренду, допускається порівняння з конкурентами. У відсотковому співвідношенні такий вид інформації не має переважати, інакше це сприйматиметься як нав’язлива реклама;
  • розважальний – меми та жарти;
  • вірусний – флешмоби, челенджі тощо.

Крок 7. Застосували → отримали результат → проаналізували → внесли правки.

аналіз отриманих результатів

Після розміщення публікацій, обов’язково збирайте статистику та аналізуйте результати. Якщо помітили помилки в стратегії – вносьте зміни. Правки в будь-якому випадку знадобляться, тому що соціальні платформи постійно змінюються й під них потрібно підлаштовуватися. Все це важка робота, яка вимагає колосальної праці. Якщо ви не готові витрачати на неї багато часу – звертайтеся за допомогою до фахівців.