Як оцінити ефективність сайту?

Успішний бізнес в інтернеті – це аналіз різноманітного виду та типу показників. Для того, щоб реклама досягла свого клієнта, щоб ваш інтернет-магазин приносив максимальний прибуток, щоб ваш інформативний сайт приводив клієнтів тільки до вас – необхідно добре проаналізувати ваш сайт, оцінити його ефективність та покращити його, або ж зрозуміти, що ви обрали правильний шлях, і сміло ним крокувати.;

За допомогою веб-сайту, незважаючи на те, якого він типу, ви можете не тільки пропонувати щось клієнтові, а й отримувати масу корисної для вас інформації. Для того, щоб її отримати, необхідно підключити спеціальні статистичні сервіси, саме з їх допомогою ви дізнаєтесь чи ваш ресурс є ефективним.;

Для того, щоб максимально адекватно провести оцінку сайту, використовують певний набір спеціальних метрик, що професійною мовою називають KPI. Це все необхідно для того, щоб розуміти на якому з етапів взаємодії з вашим потенційний клієнтом та насікльки ефективно працює маркетинг.

Завдяки аналізу сайту на ефективність, ви можете побачити та виділити всі сильні та слабкі сторони вашого сайту, зрозуміти, проведенню яких робіт необхідно надати перевагу, покращити методи просування сайту.

Аналіз ефективності сайту: спеціальні метрики

Мабуть ви, як власник бізнесу, знаєте, що таке ROI та ROMI, та все ж, не зайвим буде нагадати. Отже, ROI – показник повернення інвестиції, ROMI – показник повернення інвестицій безпосередньо в маркетинг, вирахувати його доволі легко, (дохід – витрати на маркетинг) витрати на маркетинг 100%.

Ця метрика є дуже важливою, але все ж, варто не забувати про те, що певні інструменти дають доволі швидкий результат, інші – розраховані на тривалий ефект. Тому, щоб чітко зрозуміти, чи окупилось вам, допустимо, SEO просування сайту, необхідно чітко визначити терміни зі спеціалістами, та вирахувати ROI тільки для даного інструменту.

Ми неодноразово стикались з тим, що клієнти, замовивши послуги у нас, хочуть отримати максимальний результат вже й одразу. Що ж, слід розуміти, що для прикладу SEO та SMM – це детальні алгоритми, що виконуються тривалий період часу, і не дають одразу добрий чи поганий результат. А от про користь та ефективність контекстної чи таргетингової реклами можна говорити вже після запуску, і дати конкретну оцінку ефективності використання.

Цільовий трафік: загальний об’єм

Дана метрика вважається базовою. З її допомогою ви можете отримати інформацію про своїх користувачів. Наприклад, ви можете дізнатись чи ваш товар чи послуга їх зацікавили, чи цікавились вони інформацією про вашу компанію, тощо. Використовуючи це інструмент, ви можете отримати кількість всіх унікальних користувачів, що приходять на ваш сайт. Тобто, побачити свою цільову аудиторію. Ца вважається користувач, що прийшов на ваш сайт, переглянув більше однієї сторінки, і перейшов за посиланнями на вашому сайті.

Рекомендуємо зауважити, якщо юзер прийшов на ваш сайт зі стрічки пошуку, і майже відразу закрив його, аналітика рахує це відмовою, адже швидше за все, користувач не отримав тієї інформації, яку шукав. Відповідно такі клієнти – не ваша цільова аудиторія.

Ліди та показники конверсії: ключові показники результативності

Швидше за все, ви чули слово ліди, коли замовляли рекламу чи оптимізацію сайту. Та, нагадаємо, лід – це користувач сайту, що зробив цільову цію. Цільова дія, в залежності від сайту може бути: додавання товару в кошик, реєстрацією на сайті, підписка на блог, підкриска на поштову розсилку чи соціальні мережі, тощо. Тобто, лід – це дія користувача, яку він виконав добровільно, і в результаті цієї дії – ви отримуєте його контактні дані.

Лід – це один з найбільш важливих показників для аналізу ефективності сайту, адже вважається, що це певний проміжний варіант між відвідуванням сайту та замовленням товару чи послуги.

Отримавши показники вищеописаних метрик, ми можемо визначити конверсію. Конверсія – це процес перетворення відвідувача вашого сайту в потенційного покупця, тобто, в лід. Конверсія визначається у відсотках, і є співвідношенням між об’ємом трафіку та кількістю лідів.

Саме завдяки цьому показнику, ми можемо отримати максимально достовірний відсоток користувачів, яких цікавить ваш продукт, бренд чи послуга.

До речі, на відсоток конверсії впливають декілька факторів, таких як швидкість завантаження сайту з десктопу чи мобільного, адаптивність дизайну, якість контенту. Саме тому, ми постійно говоримо, що сайт повинен бути добре оптимізований, і дуже юзер-френдлі у всіх відношеннях, адже ви робите сайт для людей, насамперед, і саме їм, людям, вашим майбутнім клієнтам має бути зручно та приємно ним користуватись.

Основна мета створення будь-якого ресурсу – продажі. Проводячи оцінку ефективності сайту, нам важливо дізнатись, на якому етапі взаємодії користувача із сайтом, його щось зупиняє від покупки, і як ось це “щось” покращити. Впливів на цей показник є маса, одним з них також є те, як саме ваші менеджери працюють з клієнтом по телефону чи за допомогою повідомлень, тощо. Важливо, щоб менеджери вашої компанії не тільки вміли правильно вести комунікацію, але й встигали це робити, адже замовлень вашого продукту чи послуги може бути багато, але ваші менеджери просто не встигатимуть їх опрацьовувати, і, в результаті, ви втратите клієнта.

Одним з чинників, що впливає на ефективність сайту є, так звана, маркетингова воронка. Її суть полягає в тому, що перед здійсненням покупки, користувач повинен пройти стадії ознайомлення, зацікавленості, наміру.

Ви повинні розуміти, що не кожен клієнт, що прийшов на ваш сайт здійснить покупку одразу ж, та залишиться до вас лояльним. За статистикою, тільки невеликий відсоток людей на це здатен, і тільки у тому випадку, якщо його влаштовує буквально все, починаючи від параметрів та кольорів, функцій чи габаритів покупки, та закінчуючи доставкою та оплатою товару.

Саме тому, не існує одного чіткого та визначеного інструменту, що дасть вам стовідсоткові швидкі та постійні продажі. Але, кожен з доступних інструментів, що знаходиться на певному етапі цієї “воронки”, дає свій результат, і в комплексі – вони приводять лояльного покупця до вас.