Види сайтів та їх функціонал

Сайт — це сукупність веб-документів, що об’єднані в одну структуру. Структура знаходиться на доменній адресі. Типів та видів сайтів існує немало. Тому, давайте разом зі спеціалістами WebTune, розберемось у цьому питанні більш детально.

Доволі рідко зараз зустрінеш бізнес, що не присутній в онлайн. Чому бізнеси йдуть з оффлайн зрозуміти доволі просто — в інтернеті зараз присутні всі. Цільова аудиторія будь-якого виробника чи представника продукції знаходиться саме тут. Всі великі компанії, невеликі бізнеси, мультимільйонні бренди чи особисті бренди, навіть найбільш дрібні виробники хендмейду — мають свій сайт. Тільки кожен, з вище перерахованих має конкретний ресурс, що дозволяє просувати саме його бізнес.

Тому, важливо доволі чітко розібратись у функціонуванні кожного конкретного сайту, щоб зрозуміти, що необхідно для просування ваших ідей, та що найкраще спрацює.

Отже, поїхали.

Існує наступна, доволі чітка та структурована та дуже коротка класифікація сайтів. Вони є:

  • комерційні – напряму пов’язані з веденням бізнесу, отримання прибутку;
  • некомерційні — несуть чіткий інформаційний меседж та присутні в мережі для самореклами.

Відповідно, розділяються вони на конкретні види.

Сайти і їх види

Популярний та доволі бюджетний варіант — сайт візитка

Контент: загальна інформація про проект, бізнес, особу, контакти та місцезнаходження, досягнення та колектив.

Обсяг — не більше десяти сторінок.

Призначення — розказати користувачам про себе. Така собі розширена та детальна візитівка з письмовим та графічним контентом.

Що там повинно бути обов’язково:

  • коротка інформація про те, хто ви та що пропонуєте, лаконічна презентація, з якої користувач повинен отримати зрозумілий та очевидний меседж;
  • зручний, перш за все, для користувача UX дизайн,
  • адаптивність під різноманітні пристрої (комп’ютери, лептопи, смартіві, телефони на будь- якому програмному забезпеченні та будь-якого розміру);
  • висока швидкість завантаження сайту;
  • стабільна робота ресурсу.

Корпоративний сайт компанії

Потужний інструмент для різного роду організацій великого, малого, середнього бізнесу.

Контент: повноцінна презентація компанії в інтернеті. Графічний контент, розділ з блогом компанії, стрічка пошуку по сторінках та прайс листи, калькулятор розрахунків, каталог, візуальне представлення продукції з чіткими та детальними характеристиками.

Обсяг: складна структура, сторінки другого та третього рівня. Загалом, залежить від того, що пропонує компанія клієнту та як вона хоче себе презентувати.

Призначення: повноцінна презентація компанії в мережі, вирішення задач працівників та клієнтів, можливість продажу послуг чи товарів, що виготовляє компанія, розширення бази клієнтів та партнерів, пошук нових співробітників, формування іміджу компанії.

Що там повинно бути обов’язково:

  • корпоративний сайт вимагає якості, адже висока якість розробленого сайту = іміджу компанії;
  • розробка такого виду сайту повинна базуватись на останніх тенденціях у світі розробки;
  • зручна та зрозуміла для користувача структура сайту. Спеціалісти WebTune наголошують на тому, що, якщо користувач зайде на ваш сайт, і йому інтуїтивно не буде зрозуміло, де він може знайти ту інформацію, що його цікавить — він піде, і малоймовірно, що повернеться;
  • дизайн. Сучасний. У фірмовому стилі компанії. Саме дизайн підкреслює переваги компанії та викликає правильні та необхідні асоціації про неї;
  • інформація. Сайт повинен дати відповідь на будь-які запитання, що можуть виникнути в користувача про конкретну компанію;
  • адаптивність;
  • висока швидкість завантаження сайту: не важливо з якого девайсу до вас прийде клієнт, він повинен максимально швидко завантажувати кожну сторінку;
  • хостинг. Повинен бути максимально надійним, щоб витримувати величезну кількість інформації, при цьому не “падаючи” постійно;
  • якщо ваша компанія вже присутня на міжнародному ринку чи планує туди вийти — мультимовність ваше все.

Місце, де можна купити ваш товар чи отримати консультацію щодо продукту чи послуги, яку ви пропонуєте — інтернет-магазин.

Контент: каталог продукції, графіка та візуал, характеристики товарів чи послуг, що пропонуєте, блог.

Обсяг: максимальний

Призначення: продаж товарів чи послуг онлайн

Що там повинно бути обов’язково:

  • можливість замовити вашу послугу чи продукт максимально швидко;
  • дизайн. Підкреслювати тематику бренду,  компанії. Оформлення всіх товарів в одному стилі, правильно підібрані кольори чи пресети. Не повинно бути нічого зайвого, що може відвертати увагу клієнта від пропонованого продукту чи послуги;
  • головна сторінка, сторінка з контактами чи мапою доїзду, сторінка товару з чіткими фото та детальними характеристиками, відеоконтент буде великим плюсом, кошик для товарів, умови доставки, оплати, повернення, сторінка оформлення замовлення. Плюсом будуть сторінки з відгуками, FAQ, акції;
  • хороший хостинг;
  • і, найважливіше, чого очікують від інтернет-магазину — потужний та швидкий зворотний зв’язок. Ви хочете продати товар чи послугу — клієнт хоче максимально швидко обрати, оплатити, отримати, використовувати.

Маркетинг в дії — лендінг пейдж

Контент: CAT (call-to-action – з анг, “заклик до дії”), чітка, лаконічна, дуже коротка презентація того, що пропонуєте.

Обсяг: мінімальний (традиційно, 1 сторінка, може бути більше)

Призначення: презентація чогось конкретного: акції, розіграшу, послуги, тощо. Також використовується для збору ЦА (e-mail-и, контактні телефони, соціальні мережі, тощо), з метою пропозиції клієнту саме того, що йому потрібно чи може буде необхідно у подальшому.

Що там повинно бути обов’язково:

  • дуже, дуже чіткий меседж, зрозумілий на інтуїтивному рівні;
  • дизайн, що не відволікає;
  • основне, вам необхідно продумати все настільки коротко, щоб користувач прийшов, зрозумів, зробив.

Те, що зараз у всіх на устах. Те місце, куди, рано чи пізно приходять всі — маркетплейс чи електронні торгові площадки, можна і простіше, звичайний традиційний ринок, тільки в мережі.

Контент: характеристики товарів, візуальний контент.

Обсяг: максимальний

Призначення: зібрати всіх продавців всіх можливих товарів та послуг в одному місці. Щоб кожен користувач мав можливість самостійно обрати з величезної кількості запропонованого те, що він шукає, у того продавця, який йому подобається.

Що там повинно бути обов’язково:

  • хороший хостинг;
  • структура зрозуміла як для продавця, так і для клієнта;
  • інтуїтивно зрозумілий дизайн;
  • кошики, пошуки, карточки товару;
  • обмін та повернення;
  • чудово налагоджена комунікація між продавцем та клієнтом, між клієнтом та адмінами маркетплейсу, між продавцем та адмінами маркетплейсу.

Вищеописане — це про основні та найбільш популярні види сайтів. Але ж ми у WebTune спеціалісти, тому хочемо розказати вам все.

Сайти: всі види

Інформаційний сайт. Той тип сайту, де розміщено багато інформації. На таких порталах ви можете її, інформацію, отримати, надати, обговорити, тощо.

Некомерційні, ми про них вище згадували. Благодійні фонди, наукові центри, тощо. Ті, котрі несуть вам інформацію у великій кількості, різноманітну та безплатну. Так би мовити, проекти, що не отримують від своєї діяльності ніякого доходу з того, що вони дають користувачу.

Сайт особистий. Тут людина може розказати про всі свої таланти, що вирують в ній життям. Такі сторінки не оптимізовують, не замовляють дизайнерів чи контентників для їх створення та наповнення.

Соціальні мережі. Соціальні контакти — наше все.

Пошукові системи. Сайт, де ви можете знайти текстову чи графічну інфо, що вас цікавить. Ну, всі ж ми знаємо Google. Окрім нього, правду кажучи є ще багато інших. Але тссс.. Ми вам цього не говорили) Гугл в допомогу)

Поштові сервіси. Мабуть, всі знають, що таке Gmail) До речі, має багато корисних та класних функцій.

Тематичні. Мають на меті максимально повноцінно висвітлити конкретну тему, зазвичай вузької тематики.

Сервіси для блогінгу. За останніми даними, на жаль, вони втрачають свою популярність. Хоча, є ще ті, кому вони до вподоби.

Сервісні сайти. Такі види сайтів призначені для того, щоб зберігати різноманітні обсяги різноманітного контенту, наприклад, зображення чи тексти.

Відеохостинги. Для відео, що логічно. Найкращий представник — YouTube. Com

Дошки оголошень. Аналогічні тим, що все ще прикріплені до деяких під’їздів.

Каталоги. Це, зазвичай ресурс, що містить списки посилань на інтернет-сайти.

Онлайн-енциклопедії. Wikipedia знають всі. Можливо, ви не в курсі, що вносити туди інфо ви можете самостійно. Тільки дуже рекомендуємо те, що ви туди вносите оцінювати з експертної точки зору, бо дехто постійно на неї посилається)

Що ж, тепер дружно подякуємо спеціалістам WebTune за таку детальну інформацію. І, до речі, якщо вам потрібно створити сайт — то приходьте.