Види сайтів та їх функціонал

види сайтів

Сайт — це сукупність веб-документів, що об’єднані в одну структуру. Структура знаходиться на доменній адресі. Типів та видів сайтів існує немало. Тому, давайте розберемось у цьому питанні більш детально.

Доволі рідко зараз зустрінеш бізнес, що не присутній в онлайн. Чому бізнеси йдуть з оффлайн зрозуміти доволі просто — в інтернеті зараз присутні всі. Цільова аудиторія будь-якого виробника чи представника продукції знаходиться саме тут. Всі великі компанії, невеликі бізнеси, мультимільйонні чи особисті бренди, навіть найбільш дрібні виробники хендмейду — мають свій сайт. Тільки кожен з вище перерахованих має конкретний ресурс, що дозволяє просувати саме його бізнес.

Тому, важливо доволі чітко розібратись у функціонуванні кожного конкретного сайту, щоб зрозуміти, що необхідно для просування ваших ідей, та що найкраще спрацює.

Існує наступна, доволі чітка та структурована та дуже коротка класифікація сайтів. Вони є:

  • комерційні – напряму пов’язані з веденням бізнесу, отримання прибутку;
  • некомерційні — несуть чіткий інформаційний меседж та присутні в мережі для самореклами.

Відповідно, розділяються вони на конкретні види.

Сайти і їх види

Сайт візитка

Популярний та доволі бюджетний варіант — сайт візитка.

  1. Контент: загальна інформація про проект, бізнес, особу, контакти та місцезнаходження, досягнення та колектив.
  2. Обсяг: не більше десяти сторінок.
  3. Призначення: розказати користувачам про себе. Така собі розширена та детальна візитівка з письмовим та графічним контентом.

Що там повинно бути обов’язково:

  • коротка інформація про те хто ви та що пропонуєте, лаконічна презентація, з якої користувач повинен отримати зрозумілий та очевидний меседж;
  • зручний, перш за все, для користувача UX дизайн,
  • адаптивність під різноманітні пристрої (комп’ютери, лептопи, Smart TV, телефони на будь- якому програмному забезпеченні та будь-якого розміру);
  • висока швидкість завантаження сайту;
  • стабільна робота ресурсу.

Корпоративний сайт

І ще один варіант сайту — корпоративний сайт компанії.

Потужний інструмент для різного роду організацій великого, малого, середнього бізнесу.

  1. Контент: повноцінна презентація компанії в інтернеті. Графічний контент, розділ з блогом компанії, стрічка пошуку по сторінках та прайс листи, калькулятор розрахунків, каталог, візуальне представлення продукції з чіткими та детальними характеристиками.
  2. Обсяг: складна структура, сторінки другого та третього рівня. Загалом, залежить від того, що пропонує компанія клієнту та як вона хоче себе презентувати.
  3. Призначення: повноцінна презентація компанії в мережі, вирішення задач працівників та клієнтів, можливість продажу послуг чи товарів, що виготовляє компанія, розширення бази клієнтів та партнерів, пошук нових співробітників, формування іміджу компанії.

Що там повинно бути обов’язково:

  • корпоративний сайт вимагає якості, адже висока якість розробленого сайту = імідж компанії;
  • розробка такого виду сайту повинна базуватись на останніх тенденціях у світі розробки;
  • зручна та зрозуміла для користувача структура сайту. Якщо користувач зайде на ваш сайт, і йому інтуїтивно не буде зрозуміло, де він може знайти ту інформацію, що його цікавить — він піде, і малоймовірно, що повернеться;
  • дизайн. Сучасний. У фірмовому стилі компанії. Саме дизайн підкреслює переваги компанії та викликає правильні та необхідні асоціації про неї;
  • інформація. Сайт повинен дати відповідь на будь-які запитання, що можуть виникнути в користувача про конкретну компанію;
  • адаптивність;
  • висока швидкість завантаження сайту: не важливо з якого девайсу до вас прийде клієнт, він повинен максимально швидко завантажувати кожну сторінку;
  • хостинг. Повинен бути максимально надійним, щоб витримувати величезну кількість інформації, при цьому не “падаючи” постійно;
  • якщо ваша компанія вже присутня на міжнародному ринку чи планує туди вийти — мультимовність ваше все.

Інтернет-магазин

Місце, де можна купити ваш товар чи отримати консультацію щодо продукту чи послуги, яку ви пропонуєте — інтернет-магазин.

  1. Контент: каталог продукції, графіка та візуал, характеристики товарів чи послуг, що пропонуєте, блог.
  2. Обсяг: максимальний
  3. Призначення: продаж товарів чи послуг онлайн

Що там повинно бути обов’язково:

  • можливість замовити вашу послугу чи продукт максимально швидко;
  • дизайн. Підкреслювати тематику бренду,  компанії. Оформлення всіх товарів в одному стилі, правильно підібрані кольори чи пресети. Не повинно бути нічого зайвого, що може відвертати увагу клієнта від пропонованого продукту чи послуги;
  • головна сторінка, сторінка з контактами чи мапою доїзду, сторінка товару з чіткими фото та детальними характеристиками, відеоконтент буде великим плюсом, кошик для товарів, умови доставки, оплати, повернення, сторінка оформлення замовлення. Плюсом будуть сторінки з відгуками, FAQ, акції;
  • хороший хостинг;
  • і, найважливіше, чого очікують від інтернет-магазину — потужний та швидкий зворотний зв’язок. Ви хочете продати товар чи послугу — клієнт хоче максимально швидко обрати, оплатити, отримати, використовувати.

Односторінковий сайт (лендінг)

Маркетинг в дії — лендінг пейдж.

  1. Контент: CAT (call-to-action – з анг, “заклик до дії”), чітка, лаконічна, дуже коротка презентація того, що пропонуєте.
  2. Обсяг: мінімальний (традиційно, 1 сторінка, може бути більше)
  3. Призначення: презентація чогось конкретного: акції, розіграшу, послуги, тощо. Також використовується для збору ЦА (e-mail, контактні телефони, соціальні мережі, тощо), з метою пропозиції клієнту саме того, що йому потрібно чи може буде необхідно у подальшому.

Що там повинно бути обов’язково:

  • дуже чіткий меседж, зрозумілий на інтуїтивному рівні;
  • дизайн, що не відволікає;
  • необхідно продумати все настільки коротко, щоб користувач прийшов, зрозумів, зробив.

Маркетплейс

Те, що зараз у всіх на устах. Те місце, куди, рано чи пізно приходять всі — маркетплейс чи електронні торгові площадки, можна назвати простіше — звичайний традиційний “ринок”, тільки в мережі.

  1. Контент: характеристики товарів, візуальний контент.
  2. Обсяг: максимальний
  3. Призначення: зібрати всіх продавців всіх можливих товарів та послуг в одному місці. Щоб кожен користувач мав можливість самостійно обрати з величезної кількості запропонованого те, що він шукає, у того продавця, який йому подобається.

Що там повинно бути обов’язково:

  • хороший хостинг;
  • структура зрозуміла як для продавця, так і для клієнта;
  • простий інтуїтивний дизайн;
  • кошики, пошуки, карточки товару;
  • обмін та повернення;
  • чудово налагоджена комунікація між продавцем та клієнтом, між клієнтом та адміністраторами, між продавцем та адміністраторами.

Інші види сайтів

  • Інформаційний сайт. Той тип сайту, де розміщено багато інформації. На таких порталах ви можете її, інформацію, отримати, надати, обговорити, тощо.
  • Некомерційні, ми про них вище згадували. Благодійні фонди, наукові центри, тощо. Ті, котрі несуть вам інформацію у великій кількості, різноманітну та безплатну. Так би мовити, проекти, що не отримують від своєї діяльності ніякого доходу з того, що вони дають користувачу.
  • Сайт особистий. Тут людина може розказати про всі свої таланти, що вирують в ній життям. Такі сторінки не оптимізовують, не замовляють дизайнерів чи контент менеджерів для їх створення та наповнення.
  • Соціальні мережі.
  • Пошукові системи. Сайт, де ви можете знайти текстову чи графічну інформацію, що вас цікавить. Наприклад, Google.
  • Поштові сервіси. Такі як Gmail. До речі, він має багато корисних та класних функцій.
  • Тематичні. Мають на меті максимально повноцінно висвітлити конкретну тему, зазвичай вузької тематики.
  • Сервіси для блогінгу. За останніми даними, на жаль, вони втрачають свою популярність. Хоча, є ще ті, кому вони до вподоби.
  • Сервісні сайти. Такі види сайтів призначені для того, щоб зберігати різноманітні обсяги різноманітного контенту, наприклад, зображення чи тексти.
  • Відеохостинги. Для відео, що логічно. Найкращий представник — YouTube.com.
  • Дошки оголошень. Аналогічні тим, що все ще прикріплені до деяких під’їздів.
  • Каталоги. Це, зазвичай ресурс, що містить списки посилань на інтернет-сайти.
  • Онлайн-енциклопедії. Wikipedia знають всі. Туди навіть можна вносити інформацію самостійно.

І, до речі, якщо вам потрібно створити сайт — то спеціалісти WebTune радо вам у цьому допоможуть.