Вірусний інтернет-маркетинг: цілі, методи, правила

вірусний інтернет маркетинг

Дані статистики свідчать про те, що доволі багато людей, особливо, народжених у 2000-х, не дивляться телевізор. В основному, вони постійно витрачають свій час на гаджети. Фільми та серіали, вони переглядають на телефонах, планшетах та ноутбуках, музику слухають на youtube.com чи Telegram- каналах, фото та відео — Instagram, Tik-tok, тощо. Та все ж, є ще те, що об’єднує міленіалів та всіх інших членів суспільства — вони є цільовою аудиторією представників бізнесу. Саме тому, кожен маркетолог прагне будь-яким методом залучити ЦА до свого бізнесу настільки сильно, щоб бренд був у всіх на устах.

Пригадуєте пісеньку “О, Palmolive, мій ніжний гель” або ж фразу, яку стовідсотково знають всі любителі серіалів “Ставки на спорт”, чи відео, де Жан Клод Ван Дам стає на шпагат поміж двох вантажівок? – все це вірусний маркетинг, приклади які найкраще показують його суть.

Вона може бути не пряма, тобто, може не існувати прямого заклику до дії (CAT – call to action), а прихованою, що нестиме в собі мету, щоб кожен, хто побачить ролик, не тільки поділився ним з колегами, але й доволі тривалий час пригадував собі його і при цьому бренд чи лого компанії, що його запустила, також буде у пам’яті людини. А що це означає? – Правильно, коли вам доведеться вибирати між декількома схожими товарами різноманітних виробників, ви оберете той, яка запустила цей вірусний ролик. Чому? – Бо ви будете впевнені, що ви давно знаєте цей бренд, і що він, на відміну від усіх інших — найбільше вам підходить.

Вірусний маркетинг: з чого все почалось

термін з’явився у статті Джефрі Рейпорта “Вірус маркетингу”, ще в далекому 1996 році. У цій статті автор порівняв принципи поширення живих та комп’ютерних вірусів з маркетинговими повідомленнями. Метою була необхідність показати людям, що маркетингові повідомлення можуть передаватись таким самим чином. Як у випадку з живими вірусами, комп’ютерні можуть маскуватись під добру та корисну програму, а таким чином, вірусний контент замасковується під рекламне повідомлення.

Вірусний маркетинг та вірусна реклама — два абсолютно різні поняття, котрі слід розрізняти:

  1. Реклама — відео, стаття, контент, тощо, що отримали доволі велике поширення в соціальних мережах. Такий тип популярності не завжди є запланованим і доволі часто розвивається сам по собі.
  2. Маркетинг — це спеціально продуманий та спланований спеціалістами проект, що передбачає створення та посів реклами, має певні цілі та аналізує всі отримані результати.

Вірусна реклама в соціальних мережах

Особливість роликів з вірусною рекламою полягає в тому, що меседж, котрий ви хочете донести до своєї цільової аудиторії прихований, немає явного заклику до дії, і поширюють його самі люди, тобто, ваша аудиторія, а не спеціалісти компанії. Самі маркетологи створюють контент — це може бути відео, стаття, графіка, тощо. Наступне завдання – посів вірусу і якщо контент “зайшов” – люди починають ділитись ним. Поширюється така реклама доволі швидко. Зазвичай, впродовж перших двох днів після запуску, тобто, посіву, ви можете з впевненістю сказати чи “зайшла” ваша реклама. А пік наступає тоді — коли реклама отримала найбільшу кількість поширень, саме тоді ви вже маєте бути готові до того, що ситуація йде на спад.

Однією з властивостей такого типу маркетингового ходу є те, що реклама умовно безкоштовна, адже компанія, бренд чи виробник вкладають кошти тільки у створення контенту та посів, що, в основному, відбувається через інфлюенсерів. Вірус підхоплюють, і він поширюється абсолютно безкоштовно від однієї людини — до іншої.

Переваги та недоліки вірусної реклами

Переваги:

  • не сприймається так, як звичайна реклама, саме тому може підняти більший інформаційний шум;
  • ваша ЦА повідомлення бачить від своїх знайомих та друзів, а це — довіра, адже друзям довіряють;
  • вдала реклама може бути дешевою, адже вкладення коштів йде тільки на створення контенту.

Недоліки:

  • основний та дуже важливий мінус в тому, що дати будь-які прогнози чи керувати рекламою — важко та практично неможливо. Адже завжди є варіант, що вона просто не “зайде”;
  • реклама може бути як позитивною, так і негативною, в залежності від того, як вирішить користувач. Якщо ви потрапили на негативне сприйняття — кріпіться, адже допоки не наступить спад ви не зможете зробити абсолютно нічого, адже ви її не виключите, як інші рекламні оголошення;
  • існує доволі мізерний шанс повторити перший успішних досвід використання вірусної реклами.

Як зробити так, щоб реклама “зайшла”

Перше та основне правило — зробити такий контент, яким користувачі захочуть ділитись. А діляться вони ним тоді, коли добре розуміють ідею, яку ви туди вкладаєте.

Короткі характеристики вірусного відео

  • обговорення популярної теми;
  • оформлення контенту таким чином, щоб користувач міг сприйняти його легко та швидко;
  • контент з тваринами чи дітьми, смішний;
  • інтерактивні тексти;
  • секрети успіху, здоров’я, довголіття;
  • любов, душевні історії.

Резюмуємо: необхідно, щоб ваша реклама була у доступному форматі, задовільняла, скажімо, візуальні потреби користувача, була зрозуміла та мала емоційну складову, і щоб користувач міг максимально швидко його поширити.

Робимо все можливе, щоб будь-хто швидко міг поділитись вашою рекламою, для цього:

  • обов’язково присутні кнопки like і share;
  • прохання до користувачів поділитися контентом та повідомити, яким чином це зробити;
  • прибрати будь-яку реєстрацію, користувач повинен виконати тільки одну дію, щоб побачити контент;
  • продумати до деталей модель поведінки користувача та вказати йому на той меседж, який вам потрібно донести.

Посів вірусної реклами

В залежності від вашої цільової аудиторії, ви можете обрати наступні майданчики:

  • соціальні мережі;
  • блоги;
  • нішеві тематичні сайти;
  • форуми, спільноти;
  • Telegram канали;
  • Email-розсилка;
  • відео та фотохостинги.

Вірусна реклама в Instagram

З таким типом реклами в інстаграм прийнято працювати наступним чином:

  • пропозиція експертного контенту за репост;
  • звернення до інфлюенсерів з пропозицією реклами;
  • просування в групах компанії та на особистих сторінках.

В YouTube

Працювати з відео хостингом потрібно правильно, врахувавши оптимізацію, тому:

  • прописуємо метадані таким чином, щоб зацікавити користувача та змусити його переглянути контент;
  • додати попередній перегляд. Він повинен бути короткий, лаконічний, містити графіку;
  • всіма можливими методами підвищити рейтинг відео в пріоритеті пошуку. Наприклад, додати субтитри;
  • підключити канали: опублікувати відео всюди, де тільки це можливо.

Вірусний інтернет-маркетинг як метод просування: резюме

Скажімо коротко — це працює. Тільки працювати з вірусною рекламою потрібно акуратно. Перед запуском, ретельно вивчіть вашу цільову аудиторію, зберіть всі можливі і неможливі показники, які ви тільки можете зібрати, і аналізуйте, детально та уважно. Без такого аналізу, ви не зможете створити те, що зайде вашій ЦА.

Простота у цьому випадку — наше все. Ваша реклама повинна бути чіткою, лаконічною та зрозумілою. Користувач повинен одразу відчути емоцію та бажання нею поділитись. І не бійтесь експериментувати!