Як працюють пошуковики

Коли між собою спілкуються представники однієї тієї ж професії, людині, яка ніколи не вникала у деталізацію їхньої сфери діяльності, зазвичай, важко зрозуміти про що саме вони говорять.

Якимось дивним чином люди розділились на IT-шників (ті, хто надає послуги по створенню, розробці, просуванню сайтів) та на їх Замовників (ті, хто хоче продати свої послуги через інтернет за допомогою IT-шників).

І ті, і інші, здавалось би, розмовляють однією мовою, але, традиційно, їм важко зрозуміти один одного, хоча кінцевий результат співпраці IT-шника і Замовника насправді вражаючий, і продукт виходить саме таким, яким хотіли бачити його обоє:

Замовник — саме так, як він і уявляв собі — красивий сайт, де красиво розміщені його товари; IT-шник (і вся команда програмістів, CEO-шників, дизайнерів, копірайтерів, таргетологів та SMM-ників) — ідеальним, з присутніми Sitemap-ами та Robots.txt, з прописаними title, metatags, правильними структурами та категоріями, з ідеальним контентом та неперевершеним дизайном!

WebTune: розмовляємо однією мовою

Ми у WebTune, завжди задоволені нашими клієнтами та нашою роботою, бо її ми виконуємо професійно)

Але ми дуже хочемо, щоб ви, наші Замовники, також розуміли на що ви “витрачаєте купу грошей, але не розумію, що змінилось”. Саме тому стаття — для вас, ви реально зрозумієте, чому так, і за що.

Як працюють пошуковики або видаємо секрети, в які ви не вникали досі

Інтернет, як і кожна здоровомисляча людина росте, розвивається та еволюціонує. Разом з ним всі стадії “неприйняття ”, “ злості ” та “ примирення ” проходять і пошуковики. Але. Основна задача пошуковика не змінюється — допомогти знайти користувачу найбільш релевантну (відповідну) відповідь на те питання (чи, традиційно “набір слів”), які користувач ввів у поле пошуку.

Що є пошукова система

Пошукова система — це величезна маса даних документів (документи=контент). Пошукові роботи на постійній основі (цілодобово) аналізують терабайти інформації, яка розміщена на мільйонах чи, навіть, мільярдах веб-сторінок, при цьому всьому, вони виділяючи ті сайти, які заслуговують відповідати вашому запиту, а які — ні.

Отже, резюмуємо: основна робота, робота-пошуковика — обійти всі-всі-всі ресурси, проіндексувати тип контенту і підкинути вам в ТОП те, що ви шукаєте.

Ну а сам пошуковик — то є набір складних програм та різноманітних баз даних, які працюють по спеціальному алгоритму.

Говоримо про нові сторінки та індексацію

Незважаючи на те, що деякі “професіонали ” довго та завуальовано розказують про те, пошукові системи видають інформацію не про ті сторінки, які є в інтернеті, а про ті, які заховані у базі даних пошуковика, ми запевняємо вас, що так воно ні разу не є.

Google має дуже багато таких працівників роботів пошуковиків, їх ще називають Googlebot (гуглбот, бот). Вони постійно моніторять мережу (а це посилання, посилання, і ще раз посилання!), і попадають на нові ресурси, які записують у свою базу даних.

Для того, щоб полегшити процес орієнтування боту є такі дві дуже корисні штуки: файли Robots.txt та карти сайту Sitemap.xml . Вони вважаються обов’язковими (і навіть не слухайте того, хто скаже, що це не так!) особливо, якщо на вашому сайті багато сторінок.

Googlebot є звичайним роботом, але він також халтурить(  Для керівництва це залишається абсолютно непоміченим, тому його ніхто і не карає( Суть недопрацювання полягає в тому, що коли бот немає своїх помічників (sitemap, robots) то він не тратить час на те, щоб розібратись в «лабіринті» ваших категорій, товарів, новин і тд. він просто записує собі в пам’ять найбільш доступні сторінки , такі як «Головна» і суміжні з нею.

Для прикладу, один із наших проектів Любе-Авто (поки забудемо, що на ньому присутні необхідні для успішного просування robots і sitemap)

Отже, ми-google bot, знайшли сайт https://lubeavto.com.ua/  , завантажили головну сторінку в свій кеш і що ми бачимо?

З даної сторінки є перехід на «авто з Сша» «ремонт автомобіля» «Детейлінг» «Розмитнення» «Відстеження» «в Наявності» «Новини» «Відео» «Контакти». Ці сторінки ми й завантажимо в свою базу даних, попрощаємось з Любе-Авто і підемо шукати інший новий сайт.

В такому випадку пошукова система не буде знати про жодну сторінку з конкретними товарами (автомобілями), які є цільовими для цього сайту, тому що доступ до них відбувається зі сторінки «в наявності», а не з головної.

Для уникнення таких ситуацій й створюється файл Sitemap який є помічником бота і зразу показує йому весь список сторінок який слід занести в базу даних.

Важливо знати, щоб бот заносить у свій кеш не тільки  адреси URL ваших сторінок, а й повністю весь контент, метатеги, тощо. Ось тут і може виникнути невеличка проблема: веб-майстер створив сторінку, а ви її не наповнили контентом .

Так робити не потрібно, тому що перша індексація сторінки є автоматичною, і відбувається досить швидко, впродовж двох-трьох днів, а повторна переіндексація проводиться вручну — і про терміни тут говорити важко. Саме тому, інколи Замовник нам говорить “Мого сайту немає в гуглі, що це таке, #тижпрограміст?”

Найчастіше це трапляється якраз через те, що на момент індексації на сторінці не було контенту і пошукова система навіть не може визначити чим займається ваша компанія і яким запитам відповідає сторінка.

Перевірити який контент був на сторінці на момент індексації, можна за допомогою кешу гугла. Для цього потрібно в пошуковій видачі вибрати відповідний пункт «КЕШ». І ми побачимо як виглядала сторінка на момент індексації.

Релевантність та ранжування

Коли ви задаєте питання пошуковику — система починає шукати відповідь на нього по своїх базі даних за цими критеріями, які ви вказали. Система робить таку собі вибірку, де вона розміщує всі релевантні (відповідні) запити. Як приклад, якщо ви задали питання: “ Замовити розробку сайту в WebTune”, то релевантними будуть сторінки, в яких є слова “замовити”, “розробка сайту”, “WebTune”, і вони попадуть у видачу.

Наступна задача — це зрозуміти, в якій послідовності вам показувати ці сторінки. Саме для цього він проводить процес ранжування. Є декілька факторів, які таки впливають на процес ранжування, про них — нижче. Але, якщо коротко, то ви побачите:

  1. Замовити розробку сайту в WebTune (повний запит)
  2. Замовити розробку сайту
  3. Розробка сайту (остаточний варіант)

Те, що впливає на ранжування

Фактори внутрішні. Це ті фактори, на які може вливати веб-майстер. А саме:

  • текст на сторінці та його оформлення;
  • зображення всередині тексту та оформлення сайту;
  • перелінковка.

Фактори зовнішні. Дана група визначає популярність кожного конкретного сайту, зважаючи на думку інших ресурсів. Якщо на сторонніх (якісних) ресурсах розміщені посилання на сторінки вашого сайту чи згадка про ваш сайт у текстах, пошуковик розцінює це як авторитетність, і піднімає вас вище. До речі, у цьому випадку також працюють соціалки: репости, ретвіти, лайки, тощо.

Фактори поведінки. Якщо ви, випадково, і досі не в курсі, то відкриваємо вам секрет: Інтернет знає про вас все! В пошуковиках існує неймовірно велика кількість різноманітних лічильників статистики, а спеціальні бари у браузерах збирають інформацію про поведінку людей на сайтах. Саме так вони і визначають важливість вашого сайту для живих людей. Якщо користувачі, зайшли на ваш сайт та знайшли там цікавий і якісний контент, клікають на посилання, тощо – вітаємо, ви можете вийти в Топ!

Робимо висновки

Якщо коротко:

  • важливо найняти хорошого розробника, який точно знатиме, що для індексації потрібні Robots.txt та Sitemap.xml;
  • хорошого юзабіліті також ніхто не відміняв;
  • якщо на вашому сайті якісний і потрібний контент — ви в Топі;
  • SEO, SMM, Контент — не просто незнайомі слова, а люди, які допомагають зробити так, щоб ваш сайт був ідеальним.

Ми не можемо не сказати, що завдяки роботі спеціалістів WebTune– https://webtune.com.ua/pro-nas/ ви будете в ТОПі)

Свою роботу ми знаємо та виконуємо чітко і злагоджено. Замовники задоволені, і тепер, вони будуть мати ще більше інформації про те, як все працює. Звертайтесь, ми і вам розкажемо декілька секретиків).