Що таке ключові слова в SEO і як їх підібрати

підбір ключових слів

Одним з елементів, які необхідно визначити, займаючись розробкою та просуванням сайту — це ключові слова. Розглянемо, що вони собою являють, а також як грамотно їх підбирати.

Що таке ключові слова

Як прийнято називати їх в народі, ключовики — це слово чи невелика фраза, які максимально повно і точно описують тематику та зміст конкретно взятої сторінки. Завдяки ним пошукова система розуміє, на які запити користувачі зможуть знайти релевантну відповідь на тій чи іншій сторінці ресурсу.

Їх використання є найбільш простим і вигідним способом залучити більше зацікавлених клієнтів на сайт. Будь-який якісний контент повинен включати в себе ключові слова. Адже вони не просто присутні в тексті, вони багато в чому визначають подальшу стратегію просування.

Таким чином, ключові слова — це пошукові запити, які розміщуються в контенті, аби сторінка брала участь у видачі по ним. Разом вони складають семантичне ядро ресурсу, яке включає в себе перелік релевантних ключових слів, розподілених по сайту. Останні фільтруються і групуються по розділам.

Типи пошукових запитів

У свою чергу, пошуковий запит може бути декількох видів:

  • інформаційний, який задають користувачі, коли хочуть знайти інформацію, що їх цікавить (статтю, відео чи інші матеріали);
  • навігаційний, за якими користувачі шукають конкретний сайт (наприклад, соцмережі);
  • транзакційний (конверсійний), що виражає бажання клієнта здійснити певну транзакцію (зареєструватися на порталі, придбати товар тощо).

Підбір ключових слів здійснюється відповідно до типу ресурсу. Наприклад, для інтернет-магазину переважатимуть транзакційні запити, потім навігаційні, і в останню чергу інформаційні.

Крім того, виділяють також загальні запити, за якими не зрозуміло, хоче користувач придбати продукт чи просто знайти інформацію щодо нього. Наприклад, «красива кухня» чи «чорна ручка».

Деякі запити називають мультимедійними, оскільки вони спрямовані на пошук картинок, відеороликів по темі («красива кухня фото», «як помити машину відео»).

Спеціалісти класифікують запити й за частотою та конкуренцією. Так, виділяють наступні ключові слова для сайту:

  • високочастотні (складаються з 1-2 слів);
  • середньочастотні (вміщують 3-4 слова);
  • низькочастотні (мають довгий «хвіст», більше 4 слів).

Також виокремлюють групу запитів, які називають геозалежними. Оскільки, якщо людина просто вводить у пошуку слово «кафе», вона отримує заклади, які знаходяться в регіоні її проживання. Але якщо ввести запит «кафе Львів», то пошукова система видасть саме кафе міста Львова, незалежно від того, де територіально перебуває користувач.

Не всі люди заходять в Google з метою щось купити, тому важливо здійснити сортування ключових слів, виходячи з цілей, які переслідує той чи інший користувач.

ключові слова для пошуку в інтернеті

Як підібрати ключові слова

Для того, щоб визначити ключовики, SEO-спеціалісти виділяють певні етапи. Алгоритм пошуку наступний:

  1. Збір ідей для запитів. Подумайте, за якими словами користувачі зможуть знайти ваш продукт в інтернеті. Допоможе в цьому меню ресурсу, з якого можна взяти назви розділів, підрозділів, брендів.
  2. Формування основного семантичного ядра.
  3. Очищення ключів. В першу чергу, необхідно прибрати ті слова та фрази, які до вашого сервісу не мають жодного стосунку. Якщо цього не зробити — на сайт потраплятиме нецільовий трафік, що знизить рейтинги ресурсу. Так, ключові слова для пошуку в інтернеті не повинні містити: слова «безкоштовно», «б/у» (тільки якщо це не є вашою спеціалізацією), назви конкурентів і регіонів, в яких ви не плануєте здійснювати свою діяльність.
  4. Групування запитів. Роблять це за принципом схожості. Так, кластери для комерційних та інформаційних сторінок будуть відрізнятися. Також спеціалісти не рекомендують оптимізувати одну сторінку під різні типи ключів. Наприклад, не варто для одного URL писати «як користуватися праскою» та «купити праску», оскільки пошукові алгоритми не зрозуміють, про що саме ваш сайт. Відповідна кластеризація не тільки корисна для SEO, але й заощадить ваш час.
  5. Розширення. Тепер необхідно розширити ключові слова в статті, включаючи їхні синоніми та словоформи.

Інструменти для підбору ключових слів

Зазвичай, планувальник підбирає запити не вручну, а за допомогою спеціальних інструментів. Їх можна поділити на три групи:

  1. Сервіси. Особливою популярністю користуються онлайн-сервіси. Серед них: Google Keyword Planner, Ahrefs, Serpstat, Rush Analytics та інші. Кожен може обрати той варіант, який до вподоби саме йому.
  2. Бази ключів. Вони стануть у пригоді, працюючи з великими обсягами ключових запитів. В таких базах вони вже згруповані в списки за різними тематиками. До них належать: Бази Пастухова, Букварикс, Moab.
  3. Програми. Ключові слова Гуглу часто визначають за допомогою спеціальних програм, таких як: Key Collector, Slovoeb.

Важливо не лише знайти ключовики, але й правильно їх розмістити у тексті. На ефективність роботи ресурсу вплине як місце їх розміщення, так і щільність. Адже слід не переборщити з ними, оскільки сучасні пошукові системи в першу чергу орієнтовані на цікавість, а також читабельність контенту, його відповідність заданій тематиці.

Тому правило «чим більше, тим краще», тут не діє. Приділіть даному питанню відповідну увагу, а краще — зверніться до професіоналів.

ключові слова гугл

Як визначити ключові слова: допомога спеціалістів

Аби отримати необхідний трафік та успішно просувати власний сайт, потрібні певні знання та вміння. Для недосвідченого користувача це нелегка справа. Команда WebTune вже багато років розробляє ефективні ресурси з нуля. Ми не лише створюємо сайти, але й займаємось їх просуванням.

Ми гарантуємо:

  • персональний підхід до кожного замовника;
  • гнучкі умови співпраці;
  • дотримання обумовлених строків;
  • якісний результат;
  • лояльну цінову політику.

Професійно розроблений інтернет-ресурс виведе ваш бізнес на якісно новий рівень розвитку. Тому, якщо досі не знаєте, як знайти ключові слова — звертайтесь за допомогою до наших фахівців.