Види тестування сайтів

виды тестирования сайтов

Перед тим як випускати готовий проект в «вільне плавання», необхідно провести обов’язкове тестування веб-сайту. Це фінальний етап роботи, який полягає в перевірці працездатності всіх функцій ресурсу і його відповідності технічним завданням.

Тут мається на увазі проведення масштабної роботи. Завдання полягає в тому, щоб перевірити систему від початку і до кінця. Якщо цього не зробити, то на сайті весь час будуть виникати помилки. В результаті користувач залишиться незадоволеним і піде до конкурентів, а ваш ресурс займе невигідну позицію в пошуковій видачі Гугла або інших систем. Щоб виправити ситуацію: в кращому разі доведеться доопрацювати сайт, в гіршому – зайнятись повторною розробкою, а це призведе до колосальних витрат часу і грошей.

Основні види тестування сайтів:

  • функціональне тестування;
  • тестування юзабіліті (перевірка зручності користування);
  • тестування сумісності (конфігураційне тестування);
  • тест на продуктивність;
  • перевірка безпеки.

Щоб отримати на виході якісний продукт, не можна пропускати жоден з перерахованих етапів. Далі ми детально розглянемо кожен з них, а також дізнаємося з чого почати роботу, з якою метою проводиться і що включає в себе той чи інший вид перевірки.

Функціональне тестування

Функціональне тестування сайту – це один з найбільш масштабних видів робіт, з якого все починається. Основна мета – переконатися в коректності роботи основних функцій сайту. Чек-лист на цьому етапі виглядає наступним чином:

  • перевірка посилань (внутрішніх, вихідних, ізольованих і т. д.);
  • перевірка форм – в подальшому дозволить взаємодіяти з користувачами і отримувати від них дані;
  • тест файлів cookie – необхідний для підтримки сеансів з авторизацією;
  • валідація HTML/CSS – перевірка на відсутність серйозних синтаксичних помилок і доступу ресурсу для різних пошукових систем;
  • перевірка бази даних – тут потрібно простежити за правильністю виконання запитів, а також вилучення та оновлення даних.

Крім цього види функціонального тестування можна розбити на такі різновиди:

  • ad-hock перевірка – не припускає попередньої підготовки. Цей метод допомагає швидко ознайомитися з системою, а також виявити основні несправності;
  • негативний тестінг – виявляє невірні дані і значення, які можуть привести до нестабільної роботи системи;
  • проведення еквівалентних тестів – група тестів, спрямованих на виявлення конкретної помилки;
  • дослідницька перевірка (exploratory testing) – методика, що дозволяє одночасно розробляти і виконувати тести, а заодно ретельно вивчити готовий продукт.

типи тестування сайту

Тестування веб-ресурсів: юзабіліті

Перевірка зручності використання допомагає оцінити сприйняття дизайну сайту і його функціонал користувачем і те, наскільки довго він готовий не закривати вкладку з ним. Сайт повинен бути послідовним і чітко структурованим. На цьому етапі критерії перевірки включають такі пункти:

  • навігаційне тестування – перевірка доступу до меню, сторінок, блоків, полів і кнопок. Важливо, щоб структура була логічною і зрозумілою;
  • перевірка контенту – перевіряється граматика і орфографія, розміщення заголовків, а також відповідність розмірів зображень;
  • комфорт користування – перевірка структури і наявності зайвих елементів.

Типи тестування сайту на сумісність

На цьому етапі перевіряється адаптивність сайту. Це так зване нефункціональне тестування, яке дозволяє побачити, наскільки коректно відображається ресурс на різних розширеннях, браузерах і пристроях. розрізняють:

  • кросплатформений тестінг – перевіряється робота сайту на різних операційних системах і їх версіях;
  • перевірка на кросбраузерність – сайт повинен однаково добре функціонувати в усіх відомих браузерах (Google, Яндекс, Firefox, Internet Explorer і т. д.). Він також повинен правильно відображатися, на що впливає якісна верстка;
  • тестування на мобільних пристроях – тут багато помилок залишаються непоміченими. Фахівці застосовують різні види тестування сайтів для їх перевірки на адаптивність.

Тест на продуктивність

Важливий етап перевірки, який допомагає оцінити стабільність роботи ресурсу в критичних ситуаціях. Включає наступні методи:

  • тестування навантаження – перевіряється здатність одночасної обробки великої кількості призначених для користувача запитів. Проводиться для того, щоб визначити пропускну здатність ресурсу або окремих сторінок;
  • стрес-тестування – перевірка стійкості системи в екстремальних умовах. Допомагає уникнути поломок під час сильних навантажень, а також визначити їх допустимий рівень;
  • перевірка на швидкість з’єднання – перевіряється час відгуку сайту.

Потрібно відзначити, що тест на продуктивність може включати різні етапи тестування сайту. Ми перерахували лише основні пункти, які можна розширити в залежності від ваших цілей.

Перевірка безпеки

Цей вид перевірки – ключ до надійної роботи сайту. Основне завдання полягає в тому, щоб виявити найслабші місця, які можуть призвести до втрати даних або порушення роботи системи. Для цього зазвичай імітують атаку шкідливого джерела, а потім усувають знайдені загрози.

види тестування сайтів

Переваги тестування сайту фахівцями

Тестування сайтів може проводитися різними способами. Для цього фахівці розробляють стратегію, яка включає певні етапи тестування веб-проектів з докладним планом дій, щоб нічого не упустити.

Слід зазначити, що перевірка може проводитися вручну або в автоматичному режимі. Автоматизація передбачає використання різних програм і сервісів, які суттєво економлять час, що особливо важливо для перевірки масштабних проектів. Але не можна недооцінювати ручний спосіб, який допомагає оцінити зручність системи і дизайн з точки зору користувача. В результаті ви отримаєте:

  • стабільний, безпечний і надійно захищений ресурс;
  • зручний і функціональний продукт, який буде залучати нових користувачів;
  • економію ресурсів і часу на підтримку роботи сайту.

У веб-студії WebTune можна замовити тестування web-сайту, включаючи А/Б тестування. Для цього працюють досвідчені QA-фахівці, які здатні підвищити ефективність роботи ресурсу або його окремих систем.