Структура сайту: основні види та правила їх розробки

структура веб сайту

Перш ніж почати працювати з будь-яким сайтом, необхідно чітко продумати його структуру. Це безпосередньо впливає на ранжування ресурсу в пошукових системах, а також на його сприйняття користувачами. Ознайомившись з грамотною структурою, стає зрозуміло, чому два схожих за багатьма параметрами сайти мають абсолютно різні показники.

Що таке структура сайту?

Структура сайту — це схема розташування його сторінок, категорій, підкатегорій і товарів. Це своєрідний план, в якому прослідковується логічний зв’язок між сторінками. З технічної точки зору навігація ресурсу являє собою набір URL, що розташовані в певній послідовності. Вона нерозривно пов’язана з семантичним ядром. А саме воно визначає, які папки та документи мають бути на сайті.

Важливо також розрізняти, що структура сайту є зовнішня і внутрішня. Під першою розуміють макет сторінки із зазначенням розташування на ній блоків. Друга відображає категорії, належність до них певних сторінок і матеріалів. Саме про неї піде мова далі.

Типи структур веб-сайтів

Якщо у вас є семантичне ядро і ви розумієте, які саме матеріали мають бути на сайті, повинна вимальовуватись структура ресурсу у вигляді схеми. Іншими словами — ієрархія, логічний та послідовний ланцюжок побудови й подачі інформації.

Якого виду може бути схема, залежить від мети сайту. Виходячи з цього обирають найбільш відповідний тип структури:

  1. Алфавітна організація. Передбачає розташування інформації в алфавітному порядку. Зручна, коли клієнт точно знає назву товару, який шукає.
  2. Хронологічна. Найчастіше використовують при розміщенні новин, прес-релізів, що дозволяє орієнтуватися за датою виходу потрібного матеріалу.
  3. Деревоподібна. Коли є головна сторінка, а від неї вже йдуть різні категорії, картки товарів тощо. Це популярна структура інтернет магазину, розробкою якої потрібно займатися дуже ретельно.
  4. Тематична. Зручна для користувачів навігація, коли вся інформація розташована за темами.
  5. Лінійна. У такому випадку вся інформація розташовується у вигляді ланцюжка зі своїми компонентами. У людини тут немає можливості переміщатися зі сторінки на сторінку як їй заманеться, все відбувається за конкретно заданим маршрутом. Це типовий варіант для візитки.
  6. Гратчаста. За неї всі складові розміщуються в окремих гілках. Її частіше можна зустріти в каталогах інформаційних статей.
  7. Павутинна. Це комбінована структура, яка передбачає поєднання в собі декількох типів. Однак через свою складність вона застосовується нечасто.
  8. Гібридна. Також передбачає комбінацію декількох типів структур, що дозволяє користувачам простіше та швидше знаходити потрібну інформацію.

Ієрархічна структура веб-сайту допомагає користувачам швидко знайти товар, який їх цікавить, не витрачаючи не це зайвого часу.

особливості структури веб сайту

Особливості проектування структури сайту

Можна знайти свої за і проти для кожного типу структури. Проте для максимальної ефективності розробка ресурсу має відбуватись з урахуванням наступних правил:

  1. Навігація має бути якомога зрозумілішою для клієнта.
  2. Усі сторінки каталогу слід робити максимально оптимізованими і логічними.
  3. Користуватися сайтом повинно бути просто пересічному громадянину.

Серед найбільш типових помилок можна виділити наступні:

  • постійне створення нових сторінок;
  • дублювання товарів за назвою чи змістом;
  • розміщення товарів із підкатегорій в категоріях;
  • незаповнені сторінки чи категорії, в яких знаходиться дуже мало товарів;
  • нерівномірний розподіл товарів у групах;
  • особливості структури веб-сайту передбачають розміщення товарів і комплектуючих на одній сторінці;
  • обмежена кількість фільтрів або параметрів;
  • назви категорій збігаються з назвами брендів.

Створення макету сайту — процес складний і довготривалий. Важливо розуміти, що для інтернет-магазину потрібна зовсім інша структура, ніж для комерційного ресурсу компанії чи сайту візитки. До процесу створення відносяться наступні етапи:

  • проектування семантичної основи (визначення семантичного ядра);
  • групування категорій (систематизація товарів);
  • визначення пріоритетів у навігації (ієрархічне розміщення категорій);
  • закриття потреб різних груп цільової аудиторії (основні складові структури сайту мають закрити потреби кожної групи, адже на багатьох ресурсах вона не одна);
  • додавання можливості масштабування (для подальшого розвитку варто залишити можливість розширення).

Отже, схема вашого ресурсу може бути довільна, але, щоб він приносив бажаний результат, рекомендуємо звертатися до спеціалістів. Команда досвідчених фахівців компанії WebTune допоможе розібратися, з чого складається якісний веб-сайт: структура від професіоналів завжди більш ефективна, що позитивно відбивається на СЕО-оптимізації, конверсії, швидкості індексації та інших параметрах вашого ресурсу.