Аналіз сайтів конкурентів

анализ сайтов конкурентов

Аналіз сайтів конкурентів – дуже важливий процес при проведенні пошукової оптимізації сайтів. Пошуковики зазвичай використовують автоматичні алгоритми оцінки. І хоча і тут можуть зустрічатися помилки, найчастіше в топ потрапляють все-таки насправді якісні ресурси, з яких варто брати приклад при створенні власних.

Що таке SEO-аналіз і яка його функція?

Під даним процесом розуміють процедуру пошуку запитів, за якими ресурс видно користувачам. Власник ресурсу зазвичай дивиться на свій ресурс як бізнесмен, а ось СЕО-аналіз може побачити його з точки зору звичайного споживача.

Аналітика сайтів конкурентів передбачає роботу з ключовими словами, які користувачі найчастіше вводять в пошуковій системі. Вони являють собою семантичне ядро. Щоб порівняти ваше ядро, і те, яке на ресурсі у конкурента, слід виконати дві процедури:

  • проаналізувати структуру сайту (як швидко користувачі можуть знайти потрібний товар, наскільки зручно користуватися інтерфейсом, чи є достатня кількість фільтрів і т.д.);
  • проаналізувати контент (наповнення сайту має повністю задовольняти запити клієнтів).

Семантичне ядро необхідно час від часу переглядати. І не тільки своє, а й конкурентів. Щоб поліпшити позиції сайту в пошуковій системі, необхідна постійна його оптимізація.

Конкурентний аналіз сайтів: що ще потрібно перевірити?

Для того щоб провести якісне дослідження, слід взяти 3-5 компаній. Можна також додати одну фірму, значно більше вашої, що займає міцні позиції на ринку. У неї можна запозичити ідеї і отримати корисний досвід.

Крім двох перерахованих вище напрямків, також рекомендується провести аудит:

  • джерел трафіку;
  • складової, що продає;
  • технічної оптимізації ресурсу.

аналітика сайтів конкурентів

Джерело трафіку – це основні канали, за якими конкуренти отримують клієнтів. В якості такого виступають трафік пошукової видачі, реклами, переходи з соцмереж і т. д.

Проводячи порівняльний аналіз сайтів, важливо розуміти, що основне завдання будь-якого комерційного ресурсу – продаж. Цю складову можна оцінити за такими компонентами:

  • цінова політика;
  • асортимент товарів;
  • повнота контактної інформації, налагодженість зв’язку;
  • наявність знижок, бонусних пропозицій та інших заманюючих моментів;
  • гарантія на покупку;
  • чи є у фірми сторінки в соцмережах і якість їх ведення;
  • чи підштовхує ресурс до цільового дії.

Технічна оптимізація припускає вивчення наступних критеріїв:

  • тривалість завантаження сторінки;
  • адаптивність для використання на мобільних пристроях;
  • зовнішній вигляд елементів, наявність посилань, розділів.

Аналіз конкурентів сайту повинен враховувати пошукову оптимізацію. Так, завдяки використанню спеціального сервісу, можна визначити наступні параметри:

  • позиції з видачі в пошуковику;
  • фрази, на підставі яких відбувається ранжування конкурентних ресурсів;
  • кількість посилань.

Крім того, ви зможете отримати цілу таблицю помилок, таких як 404, помилки в мета-тегах і т. д.

Рекомендуємо перевірити вік ресурсу і його домену. Адже чим вони старше, тим вище у них будуть показники для ранжування. Старі сайти вже мають свою історію відвідувань, цільову аудиторію і певний авторитет у користувачів.

Аналіз відвідуваності сайту конкурента допоможе побачити, чому одні ресурси користуються популярністю у користувачів, а інші – ні. Відповідно, якщо у сайту регулярний приплив аудиторії, то існує і висока ймовірність конверсії.

Сервіси відстеження трафіку допоможуть дізнатися:

  • канали залучення трафіку;
  • вагу унікальних відвідувачів;
  • процентний показник пристроїв, за допомогою яких заходять на сайт;
  • тривалість сеансів;
  • кількість сторінок, що переглядаються.

Подібна інформація просто необхідна для розробки якісної маркетингової стратегії.

Порівняння сайтів конкурентів: що це дасть?

Як ми бачимо, методи аналізу можна використовувати різні. Однак навіщо це все потрібно? Відповідь дуже проста: щоб з’ясувати, як розвиватися вашому бізнесу. А якщо ви проведете ретельний моніторинг сильних і слабких сторін конкурентів, це допоможе визначити:

  • скільки підприємств займається продажем товарів або наданням послуг тих же, що і ви;
  • які застосовують джерела трафіку;
  • чим конкуренти чіпляють клієнтів, і які методи застосовують, щоб їх утримати;
  • за якою стратегії рухаються інші фірми.

Якщо знайти всі перераховані вище дані, можна сформувати власну стратегію і зайняти вигідну нішу на ринку.

аналіз конкурентів сайту

Основні конкуренти сайту: як визначити?

Щоб отримана статистика не була марною, а принесла ефективний результат, потрібно правильно підійти до питання вибору конкурентів, оцінку яких ви будете проводити.

В першу чергу слід звернути увагу на прямих конкурентів. Вони працюють у вашому регіоні, продають аналогічні товари, мають схожий асортимент. Додатково можна також взяти непрямих конкурентів, наприклад, великі компанії і лідерів ринку.

Є кілька способів, щоб знайти конкурентів:

  • провести опитування співробітників про цільову аудиторію;
  • перевірити топ компаній по пошуковій видачі;
  • взяти лідерів по галузевим рейтингам;
  • зайнятися пошуками в соцмережах;
  • використовувати спеціальні сервіси.

Так, аналіз конкурентів в інтернеті можна провести за допомогою сервісів, які визначають сильні сторони конкурентних ресурсів шляхом:

  • вивчення їх популярності;
  • пошуку аналогічних сайтів;
  • виявлення видимості конкурентів, сторінок з найбільш високим трафіком;
  • дослідження рекламних ключових фраз.

Серед популярних інструментів для пошуку і моніторингу за ресурсами виділяють: Arsenkin tools, Serpstat, Similarweb, Букварікс і інші.

Фахівці нашої веб студії допоможуть правильно провести аналіз і отримати корисні результати, які допоможуть у розвитку вашого бізнесу. Потрібна якісна перевірка конкурентів сайту? Звертайтеся в WebTune.