Аналіз сайтів конкурентів

Аналіз сайтів конкурентів – дуже важливий процес при проведенні пошукової оптимізації сайтів. Пошуковики зазвичай використовують автоматичні алгоритми оцінки. І хоча і тут можуть зустрічатися помилки, найчастіше в топ потрапляють все-таки насправді якісні ресурси, з яких варто брати приклад при створенні власних.
- Що таке SEO-аналіз і яка його функція?
- Конкурентний аналіз сайтів: що ще потрібно перевірити?
- Порівняння сайтів конкурентів: що це дасть?
- Основні конкуренти сайту: як визначити?
Що таке SEO-аналіз і яка його функція?
Під даним процесом розуміють процедуру пошуку запитів, за якими ресурс видно користувачам. Власник ресурсу зазвичай дивиться на свій ресурс як бізнесмен, а ось СЕО-аналіз може побачити його з точки зору звичайного споживача.
Аналітика сайтів конкурентів передбачає роботу з ключовими словами, які користувачі найчастіше вводять в пошуковій системі. Вони являють собою семантичне ядро. Щоб порівняти ваше ядро, і те, яке на ресурсі у конкурента, слід виконати дві процедури:
- проаналізувати структуру сайту (як швидко користувачі можуть знайти потрібний товар, наскільки зручно користуватися інтерфейсом, чи є достатня кількість фільтрів і т.д.);
- проаналізувати контент (наповнення сайту має повністю задовольняти запити клієнтів).
Семантичне ядро необхідно час від часу переглядати. І не тільки своє, а й конкурентів. Щоб поліпшити позиції сайту в пошуковій системі, необхідна постійна його оптимізація.
Конкурентний аналіз сайтів: що ще потрібно перевірити?
Для того щоб провести якісне дослідження, слід взяти 3-5 компаній. Можна також додати одну фірму, значно більше вашої, що займає міцні позиції на ринку. У неї можна запозичити ідеї і отримати корисний досвід.
Крім двох перерахованих вище напрямків, також рекомендується провести аудит:
- джерел трафіку;
- складової, що продає;
- технічної оптимізації ресурсу.
Джерело трафіку – це основні канали, за якими конкуренти отримують клієнтів. В якості такого виступають трафік пошукової видачі, реклами, переходи з соцмереж і т. д.
Проводячи порівняльний аналіз сайтів, важливо розуміти, що основне завдання будь-якого комерційного ресурсу – продаж. Цю складову можна оцінити за такими компонентами:
- цінова політика;
- асортимент товарів;
- повнота контактної інформації, налагодженість зв’язку;
- наявність знижок, бонусних пропозицій та інших заманюючих моментів;
- гарантія на покупку;
- чи є у фірми сторінки в соцмережах і якість їх ведення;
- чи підштовхує ресурс до цільового дії.
Технічна оптимізація припускає вивчення наступних критеріїв:
- тривалість завантаження сторінки;
- адаптивність для використання на мобільних пристроях;
- зовнішній вигляд елементів, наявність посилань, розділів.
Аналіз конкурентів сайту повинен враховувати пошукову оптимізацію. Так, завдяки використанню спеціального сервісу, можна визначити наступні параметри:
- позиції з видачі в пошуковику;
- фрази, на підставі яких відбувається ранжування конкурентних ресурсів;
- кількість посилань.
Крім того, ви зможете отримати цілу таблицю помилок, таких як 404, помилки в мета-тегах і т. д.
Рекомендуємо перевірити вік ресурсу і його домену. Адже чим вони старше, тим вище у них будуть показники для ранжування. Старі сайти вже мають свою історію відвідувань, цільову аудиторію і певний авторитет у користувачів.
Аналіз відвідуваності сайту конкурента допоможе побачити, чому одні ресурси користуються популярністю у користувачів, а інші – ні. Відповідно, якщо у сайту регулярний приплив аудиторії, то існує і висока ймовірність конверсії.
Сервіси відстеження трафіку допоможуть дізнатися:
- канали залучення трафіку;
- вагу унікальних відвідувачів;
- процентний показник пристроїв, за допомогою яких заходять на сайт;
- тривалість сеансів;
- кількість сторінок, що переглядаються.
Подібна інформація просто необхідна для розробки якісної маркетингової стратегії.
Порівняння сайтів конкурентів: що це дасть?
Як ми бачимо, методи аналізу можна використовувати різні. Однак навіщо це все потрібно? Відповідь дуже проста: щоб з’ясувати, як розвиватися вашому бізнесу. А якщо ви проведете ретельний моніторинг сильних і слабких сторін конкурентів, це допоможе визначити:
- скільки підприємств займається продажем товарів або наданням послуг тих же, що і ви;
- які застосовують джерела трафіку;
- чим конкуренти чіпляють клієнтів, і які методи застосовують, щоб їх утримати;
- за якою стратегії рухаються інші фірми.
Якщо знайти всі перераховані вище дані, можна сформувати власну стратегію і зайняти вигідну нішу на ринку.
Основні конкуренти сайту: як визначити?
Щоб отримана статистика не була марною, а принесла ефективний результат, потрібно правильно підійти до питання вибору конкурентів, оцінку яких ви будете проводити.
В першу чергу слід звернути увагу на прямих конкурентів. Вони працюють у вашому регіоні, продають аналогічні товари, мають схожий асортимент. Додатково можна також взяти непрямих конкурентів, наприклад, великі компанії і лідерів ринку.
Є кілька способів, щоб знайти конкурентів:
- провести опитування співробітників про цільову аудиторію;
- перевірити топ компаній по пошуковій видачі;
- взяти лідерів по галузевим рейтингам;
- зайнятися пошуками в соцмережах;
- використовувати спеціальні сервіси.
Так, аналіз конкурентів в інтернеті можна провести за допомогою сервісів, які визначають сильні сторони конкурентних ресурсів шляхом:
- вивчення їх популярності;
- пошуку аналогічних сайтів;
- виявлення видимості конкурентів, сторінок з найбільш високим трафіком;
- дослідження рекламних ключових фраз.
Серед популярних інструментів для пошуку і моніторингу за ресурсами виділяють: Arsenkin tools, Serpstat, Similarweb, Букварікс і інші.
Фахівці нашої веб студії допоможуть правильно провести аналіз і отримати корисні результати, які допоможуть у розвитку вашого бізнесу. Потрібна якісна перевірка конкурентів сайту? Звертайтеся в WebTune.