Цільова аудиторія в інтернет-маркетингу

целевая аудитория виды

Цільова аудиторія — це група людей, які є реальними або потенційними споживачами того чи іншого товару. Як правило, вони мають загальні інтереси, потреби, теми. Це один з ключових аспектів при просуванні сайту.

Навіщо потрібно визначати ЦА?

У маркетингу визначення цільової групи дозволяє з’ясувати ряд моментів:

  • загальний вигляд аудиторії;
  • соціально-демографічні характеристики споживачів;
  • детальні сегменти аудиторії;
  • попереднє охоплення зацікавлених осіб;
  • переваги клієнтів;
  • які фактори найбільше впливають на рішення зробити покупку;
  • прогноз подальшого розвитку.

Цільова аудиторія сайтів піддається глибинному аналізу, що допомагає зрозуміти, які запити в пошукових системах є пріоритетними для ваших споживачів, завдяки чому можна розкрутити сайт. Також ви зможете дізнатися, які інтернет-майданчики користуються найбільшою популярністю аудиторії, де ефективніше розміщувати рекламу.

Таким чином можна створювати унікальні пропозиції, які цікаві саме вашим клієнтам, розширювати свою клієнтську базу і вдосконалювати програму лояльності.

Всебічне вивчення ЦА дасть можливість грамотно розвивати свій бізнес.

Цільова аудиторія реклами: критерії та класифікація

ЦА можна розділити за різними критеріями. Основними з них є:

  • стать;
  • вік;
  • особливості діяльності;
  • місце проживання;
  • житлові умови;
  • фінансові можливості;
  • соціальний статус;
  • наявність освіти;
  • інтереси, потреби;
  • нюанси поведінки.

цільова аудиторія сайту

Всі перераховані вище фактори впливають на купівельну активність. При цьому кожен тип бізнесу буде орієнтований на свої характеристики. Наприклад, товари для дітей класифікуються за віком, відповідно основна потенційна аудиторія для такої продукції — жіноча (молоді мами).

Цільова аудиторія сайту може бути поділена на типи: ядро, основна і непряма. Або, як їх ще називають, первинна та вторинна. Ядро включає осіб, які більше за інших витрачають грошей на певний продукт і потребують його.

Основна аудиторія вважається пріоритетною для рекламодавців. Сюди відносять тих людей, які приймають рішення про необхідність зробити покупку. Саме вони виступають ініціатором придбання того чи іншого товару.

Вторинна аудиторія характеризується не таким високим пріоритетом, тому що не виступає ініціатором здійснення покупки. Вона може і зовсім не взяти участі в даному процесі. Такі люди грають пасивну роль навіть якщо самостійно купують товар.

Наведемо простий приклад: діти, які хочуть цукерку, є первинною аудиторією. Але самостійно не можуть здійснити покупку, хоча і виступають її ініціатором. Батьки, які в підсумку цю цукерку купують, виступають непрямою аудиторією. Тут важливо розуміти різницю між тим, хто покупці (платять за товар) і споживачі (для кого продукт призначений).

Цільова аудиторія, види які ми перерахували раніше, може класифікуватися і за іншими ознаками. Так, існує вузька і широка ЦА. До широкої можна віднести всіх любителів шоколаду. До вузької тільки тих, хто віддає перевагу конкретно чорний шоколад.

У рекламі найкраще визначити вузьку аудиторію. При цьому чим вона вужче, тим ефективніше реклама, адже це люди, які найбільше зацікавлені в продукті. Разом з тим, для початку слід з’ясувати саме широку аудиторію, а потім вже розробляти рекламні компанії для більш вузького сегмента.

Також варто звернути увагу, що є велика різниця, продавати продукцію для бізнесу (b2b) або для споживачів (b2c).

Якою має бути цільова аудиторія сайту?

Щоб скласти портрет ЦА, важливо розуміти, що всі люди, що входять в певну групу, повинні відповідати наступним ознакам:

  • зацікавленість в покупці (немає сенсу пропонувати вегетаріанцям м’ясні продукти);
  • можливість придбати товар (наприклад, купити ікру можуть тільки люди з достатком вище середнього);
  • сприйнятливість до реклами (постійні покупці певної марки товару можуть негативно ставитися до конкуруючих компаній).

Пошук потенційних клієнтів є важливим процесом, який має свої нюанси.

Як визначається цільова аудиторія сайту?

Для визначення ЦА використовують різні методи:

  • прогностичний (складання потенційного портрета аудиторії);
  • метод досліджень (взяття для дослідження даних з публічних джерел);
  • метод опитувань (передбачає визначення аудиторії за результатами відповідей на певні питання);
  • метод інтерв’ю (на запитання відповідає невелика група клієнтів, а результати відповідей поширюються на всіх);
  • статистичний метод (проведення аналізу даних про поведінку людей).

цільова аудиторія види

Щоб дізнатися яка цільова аудиторія, види та типи підходять бізнесу найкраще, слід провести дослідження та відповісти на 5 запитань:

  1. Що покупець планує придбати?
  2. Хто ваш покупець? (допоможе таблиця, в яку слід внести основні дані про нього: вік, стать, професія, сімейний стан і т. д.);
  3. Коли і як часто покупець буде купувати продукт?
  4. Де клієнт зазвичай робить покупку?
  5. Чому людина вибирає саме цей товар?

Головне для таргета — не включати в аудиторію занадто багато споживачів. Варто розуміти, що в природі не існує товару, який в однаковій мірі потрібний абсолютно всім. Крім того, сучасні ринки динамічно розвиваються, тому цільова аудиторія сайту має критерії, що з часом можуть змінюватися. Помилково думати, що, якщо ви знайшли свою аудиторію, — це раз і назавжди.

Якщо опис усього перерахованого вище дає розуміння, що визначення аудиторії занадто тривалий процес — рекомендуємо звернутися до фахівців. Насправді все не так просто, як може здатися на перший погляд. Максимально ефективно впоратися з цим завданням вам допоможе команда досвідчених професіоналів компанії WebTune. Ми вже багато років успішно займаємося просуванням сайтів і точно знаємо, як робити це правильно.

Не забувайте, що для розвитку будь-якого бізнесу, Ц А — це один з ключових елементів, який важливо визначити правильно.